Μην πάτε σε εστιατόριο όταν βρέχει πριν διαβάσετε αυτό!
Όταν βρέχει κάθε επίσκεψη σε εστιατόριο αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς η ατμόσφαιρα, οι γεύσεις και η φιλοξενία δοκιμάζονται σε απαιτητικές συνθήκες του καιρού σήμερα.
Όλοι γνωρίζουμε πόσο εύκολα ο καιρός μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας. Όταν είστε χαρούμενοι, όλα μοιάζουν «ηλιόλουστα», ενώ όταν είστε στεναχωρημένοι, ο κόσμος φαίνεται «γκρίζος». Και όταν θυμώνετε; Τότε ο χαρακτήρας σας μπορεί να γίνει… «καταιγιστικός». Οι μεταφορές αυτές δεν είναι τυχαίες. Έρευνες αποδεικνύουν ότι ο καιρός, όταν βρέχει, κάνει κρύο ή έχει πολλή ζέστη, επηρεάζει τόσο τη διάθεση όσο και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεστε τον κόσμο
Διαβάστε ακόμη: Η επιστήμη πίσω από τη βροχή: Κάνει καλό στην υγεία μας
Μάλιστα, όπως φαίνεται, μπορεί να επηρεάσει και τον τρόπο με τον οποίο κρίνετε την επίσκεψή σας σε ένα εστιατόριο, συχνά χωρίς να φταίει ούτε το φαγητό ούτε το προσωπικό.
Πώς ο καιρός «θολώνει» την κρίση σας στα εστιατόρια
Μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο δείχνει ότι οι πελάτες τείνουν να αφήνουν πιο αρνητικές κριτικές όταν ο καιρός είναι κακός. Όπως αναφέρει η συν-συγγραφέας της μελέτης, Vanja Bogicevic, «ο λόγος για μια κακή κριτική δεν είναι πάντα το φαγητό ή η εξυπηρέτηση, μερικές φορές φταίει απλώς ο καιρός».
Διαβάστε ακόμη: Στιλ υπό βροχή: Έξυπνα tips για να δείχνετε κομψές όταν βρέχει
Οι άνθρωποι συχνά γίνονται πιο ευερέθιστοι όταν έξω βρέχει ή κάνει υπερβολική ζέστη. Έτσι, μια καθυστέρηση στο σέρβις ή ένα μικρό λάθος μπορεί να φαίνεται πολύ πιο σοβαρό απ’ ό,τι θα ήταν σε μια ηλιόλουστη μέρα. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι πελάτες είναι τρεις φορές πιο πιθανό να αφήσουν αρνητική κριτική όταν έξω βρέχει.
Και η κλιματική αλλαγή δεν βοηθά…
Καθώς τα έντονα καιρικά φαινόμενα, καταιγίδες, χιονοπτώσεις, καύσωνες, γίνονται όλο και συχνότερα, οι επιπτώσεις στη διάθεση αλλά και στη συμπεριφορά των πελατών φαίνεται να αυξάνονται. Αυτές οι απότομες αλλαγές στην ψυχολογία επηρεάζουν τόσο τις εμπειρίες των πελατών όσο και τη λειτουργία των επιχειρήσεων.
Τι έδειξαν τα τρία σκέλη της έρευνας
- Ανάλυση καρτών σχολίων: Οι επιστήμονες συνέλεξαν σχόλια από 32 εστιατόρια στη Φλόριντα και τα συνέκριναν με τα ωριαία δεδομένα καιρού. Παρατήρησαν ότι η υψηλή θερμοκρασία και η αυξημένη βαρομετρική πίεση συνδέονταν συστηματικά με αρνητικότερες κριτικές.
- Ερωτηματολόγια πελατών: Άνθρωποι από διάφορες περιοχές των ΗΠΑ ρωτήθηκαν να θυμηθούν μια πρόσφατη επίσκεψη σε εστιατόριο και να περιγράψουν τη διάθεσή τους και τον καιρό. Η κακοκαιρία συνδέθηκε ξεκάθαρα με λιγότερο θετικές εμπειρίες.
- Πειραματική προσομοίωση: Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: η μία περιέγραφε επίσκεψη σε ηλιόλουστη μέρα, η άλλη σε βροχερή ή χιονισμένη. Όπως ήταν αναμενόμενο, η δεύτερη ομάδα έδωσε πιο επικριτικές περιγραφές, ακόμα κι αν η εμπειρία ήταν ίδια. Η κακοκαιρία φαίνεται επίσης να επηρεάζει το προσωπικό, προκαλώντας υποστελέχωση ή αυξημένο άγχος, γεγονός που μπορεί να επιβαρύνει περαιτέρω τη συνολική εμπειρία.
Τι μπορούν να κάνουν οι εστιάτορες;
Αν και ο καιρός δεν ελέγχεται, η διάθεση των πελατών μπορεί να βελτιωθεί με έξυπνες πρακτικές:
- Προσφορές και μενού προσαρμοσμένα στον καιρό: Σε κρύες μέρες, περισσότερες πωλήσεις παρατηρούνται σε comfort foods όπως τηγανίτες και σούπε, επιλογές που μπορούν να ενισχυθούν με ειδικές προσφορές.
- Χαρούμενη ατμόσφαιρα: Απαλή μουσική, μικρά κεράσματα ή ένα ζεστό καλωσόρισμα μπορούν να ανεβάσουν τη διάθεση.
- Επαρκές προσωπικό: Η υποστελέχωση σε δύσκολες καιρικές συνθήκες μπορεί να δημιουργήσει χάος. Καλύτερη προετοιμασία σημαίνει καλύτερες εμπειρίες.
- Ενσυναίσθηση από τους σερβιτόρους: Μια απλή δόση κατανόησης μπορεί να αλλάξει ολόκληρη την εμπειρία ενός πελάτη που είναι κακοδιάθετος.
Photo credit: Mohamed Jamil Latrach on Unsplash

Παύλος Παπαφράγκος