Έχει περάσει μισός αιώνας από το ντεμπούτο της Ελλάδας στο διαγωνισμό της Eurovision το 1974 και από τότε έχουμε 44 εμφανίσεις στο ενεργητικό μας. Υψηλή ραπτική, κιτς, ανδρόγυνο look- οι στιλιστικές επιλογές της ελληνικής συμμετοχής τα είχαν όλα. Επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε τις καλύτερες ελληνικές εμφανίσεις στο θεσμό, σύμφωνα με την αισθητική του The Fashion Bible.

Δείτε ακόμη: Marie-Chantal: Kατέχει το ρεκόρ των royal εμφανίσεων στο Met Gala

Καίτη Γαρμπή, 1993

Η εμφάνιση της Καίτης Γαρμπή στη Eurovision του 1993 στο Μίλστριτ της Ιρλανδίας παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές του διαγωνισμού. Όχι τόσο για την ερμηνεία του τραγουδιού «Ελλάδα, Χώρα του Φωτός», όσο για την τολμηρή εμφάνιση και σκηνική παρουσία. Η τραγουδίστρια ανέβηκε στη σκηνή φορώντας ένα τυρκουάζ φόρεμα της Σήλιας Κριθαριώτη, με μεγάλα ανοίγματα στα πλάγια και χρυσές λεπτομέρειες. Εκτός όμως από το φόρεμα της Καίτης Γαρμπή, αίσθηση είχε κάνει το κοντινό πλάνο του σκηνοθέτη στο πρόσωπο της τραγουδίστριας που διήρκησε 43 δευτερόλεπτα.

EUROVISION

Photo credit: Facebook

«Ήταν καλή εμφάνιση, το φόρεμα μας έσωσε. Θυμάμαι ότι περπατούσα με μία αυτοπεποίθηση, ότι δεν υπάρχει άλλη», έχει δηλώσει η ίδια. Πράγματι, η ελληνική συμμετοχή κατέκτησε την 9η θέση, συγκεντρώνοντας 64 βαθμούς. Όσο για την τύχη του φορέματος; Πέπλο μυστηρίου καλύπτει εδώ και χρόνια το πού βρίσκεται καθώς τα ίχνη του χάθηκαν, όταν η τραγουδίστρια το χάρισε σε στενό της φίλο. Ζήτησε, όμως, από τη δημιουργό του να το αναβιώσει φτιάχνοντας ένα αντίγραφό του.

Έλενα Παπαρίζου, 2005

Η εμφάνιση της Έλενας Παπαρίζου στη Eurovision 2005 στο Κίεβο, με το τραγούδι “My Number One”, παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία του διαγωνισμού. Το ντύσιμό της, σε συνδυασμό με την εκρηκτική σκηνική παρουσία και τη δυναμική ερμηνεία της, συνέβαλε καθοριστικά στη νίκη με 230 βαθμούς. Η Παπαρίζου, ανέβηκε στη σκηνή ανήμερα της ονομαστικής της εορτής, με δημιουργία του Ιταλού σχεδιαστή Roberto Cavalli. To φόρεμα σε πορτοκαλί και χρυσούς τόνους που θύμιζαν ηλιοβασίλεμα σε ελληνικό νησί, ήταν διακοσμημένο με κρύσταλλα Swarovski. Το μήκος του αναδείκνυε τη μαυρισμένη επιδερμίδα της και το καλογυμνασμένα πόδια της. Τα παπούτσια ήταν επίσης διακοσμημένα με κρύσταλλα και είχαν την ίδια απόχρωση με το φόρεμα, ολοκληρώνοντας την εντυπωσιακή εμφάνιση.

EUROVISION

Photo credit: Sean Gallup/Getty Images

Σε αντίθεση με την Καίτη Γαρμπή, η Έλενα Παπαρίζου έχει κρατήσει το φόρεμα στη ντουλάπα της, αλλά όπως έχει δηλώσει, δεν μπορεί πλέον να το φορέσει λόγω αλλαγών στο σώμα της.

Δείτε ακόμη: Snake prints: Πώς να φορέσετε το πιο edgy print της σεζόν 

Άννα Βίσση, 2006

EUROVISION

Photo credit: Sean Gallup/Getty Images

Η εμφάνιση της Άννας Βίσση στη Eurovision 2006 στην Αθήνα παραμένει μια από τις πιο πολυσυζητημένες στιγμές στην ιστορία του διαγωνισμού, καθώς συνδύασε την υψηλή μόδα με τη λιτή σκηνική παρουσία. Η Άννα Βίσση ανέβηκε μόνη της στη σκηνή του Ολυμπιακού Κλειστού Γυμναστηρίου περιτριγυρισμένη από πυκνό καπνό και φωτιές. Για την εμφάνισή της επέλεξε δημιουργία του Jean Paul Gaultier που είχε δημιουργήσει ο σχεδιαστής για εκείνη. Το ιδιαίτερο ασύμετρο φόρεμα σε κρεμ απόχρωση με μαύρες λεπτομέρειες από δαντέλα και φουσκωτά μανίκια συνδυάστηκε με μαύρο στενό παντελόνι. Πληροφορίες της εποχής ανέφεραν ότι το ρούχο κόστισε 170.000 ευρώ. Όσο για το αν έπαιξε ρόλο η στιλιστική επιλογή στην 9η θέση που κατέλαβε το τραγούδι Everything, η ίδια η τραγουδίστρια δήλωσε αργότερα: «Δεν ήταν ο λόγος που βγήκε 9ο. Ήταν εκπληκτικό σαν ρούχο. Αν με ρωτούσες σήμερα, θα σου έλεγα ότι θα έβγαινα με ένα blue jean, ένα άσπρο t-shirt και καουμπόικες μπότες».

Demy, 2017

Παρά τη 19η θέση που κατέλαβε, η εμφάνιση της Demy στη Eurovision 2017 στο Κίεβο με το τραγούδι “This Is Love”, ξεχώρισε για την αριστοκρατική αισθητική. Η Demy επέλεξε ημιδιάφανο nude φόρεμα διακοσμημένο με πολύτιμες πέτρες, δημιουργία του ελληνικού σχεδιαστικού δίδυμου Deux Hommes. Το φόρεμα περιλάμβανε ενσωματωμένο κορμάκι, ανοιχτό ντεκολτέ, ruffles στους ώμους και σέξι σκίσιμο στο δεξί πόδι, αναδεικνύοντας τη σιλουέτα της τραγουδίστριας με κομψό και νεανικό τρόπο. Το σύνολο ολοκληρώθηκε με nude πέδιλα Tsakiris Mallas, δαχτυλίδια Yannis Sergakis και κολιέ Eddie Borgo, τα οποία επιλέχθηκαν από τον προσωπικό της στιλίστα Χρήστο Αλεξανδρόπουλο, ο οποίος ανέλαβε και τη συνολική επιμέλεια της εμφάνισης.

EUROVISION

Photo credit: Julian Stratenschulte/picture alliance via Getty Images

«Στόχος μας ήταν να βγάλουμε προς τα έξω κάτι μοντέρνο, με όρους διεθνούς μόδας, χωρίς όμως να χάσει την ελληνική του υπόσταση. Έχοντας στο μυαλό μας μία γυναικεία οπτασία, όπως την Θεα Αφροδίτη που αναδύεται από την θάλασσα βρεγμένη και γυμνή, τα τρισδιάστατα layers από τούλι, το nude χρώμα με τους πολύτιμους λίθους και η ημιδιαφάνεια δίνουν ένα αισθησιακό αποτέλεσμα, αλλά όχι προκλητικό», ανάφεραν οι σχεδιαστές Δημήτρης Αλεξάκης και Γρηγόρης Τριανταφύλλου. Έχοντας επιρροές από την γαλλική κουλτούρα και ιστορία της μόδας, οι Deux Hommes ήθελαν να δημιουργήσουν ένα φόρεμα που να μπορεί να σταθεί εύκολα σε ένα μεγαλοπρεπές event, όπως το Φεστιβάλ των Καννών.

Κατερίνα Ντούσκα, 2019

EUROVISION

Photo credit: Michael Campanella/Getty Images

Δημιουργία των Deux Hommes επέλεξε και η Κατερίνα Ντούσκα στη Eurovision 2019 στο Τελ Αβίβ, όπου εκπροσώπησε την Ελλάδα με το τραγούδι “Better Love”. Το λευκό φόρεμα είχε αναγεννησιακό ύφος, με φουσκωτά μανίκια, ασημένια κεντήματα και πέρλες. Η εμφάνιση θύμιζε ηρωίδα σε ταινία του Γιώργου Λάνθιμου και αποτελούσε μέρος του σκηνικού, αντανακλώντας τα χρώματα του φωτισμού, όπως το ροζ και το μωβ. «Το φόρεμα που επιλέξαμε κλείνει το μάτι στην Αναγέννηση. Είναι maxi και έχει μια θεατρικότητα. Η χρωματική παλέτα κινείται ανάμεσα στο ασημί, το μπεζ και το λευκό. Συμβαδίζει απόλυτα με το concept. Χαίρομαι που γνώρισα τους Deux Hommes. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν τόσο έντονα το παιδί μέσα τους, κάτι που θεωρώ απαραίτητο για κάθε καλλιτέχνη. Όταν μπαίνω στο ατελιέ τους, νιώθω και εγώ σαν μικρό παιδί που μπαίνει στο ζαχαροπλαστείο. Τα σχέδια τους είναι ευφάνταστα», δήλωσε η τραγουδίστρια, η οποία τελικά κατέλαβε την 21η θέση με 74 βαθμούς.

Photo credits: Getty Images – Creative: Ανδρέας Κωστόπουλος