Richard Avedon: Η ιστορία πίσω από την πρώτη Polaroid
Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του έργου του In The American West, ο Αμερικανός φωτογράφος Richard Avedon τράβηξε μια φωτογραφία Polaroid από κάθε ένα από τα μοντέλα που επρόκειτο να ποζάρουν.
Το 1979, ο διευθυντής του Μουσείου Αμερικανικής Τέχνης Amon Carter, Mitchell A. Wilder ανέθεσε στον Richard Avedon να καταγράψει με το φακό του τη Δύση της Αμερικής. Από το 1979 έως το 1984, ο Avedon ταξίδεψε σε 189 πόλεις σε 17 πολιτείες – Αριζόνα, Καλιφόρνια, Κολοράντο, Αϊντάχο, Αϊόβα, Κάνσας, Μοντάνα, Νεμπράσκα, Νεβάδα, Νέο Μεξικό, Βόρεια Ντακότα, Οκλαχόμα, Όρεγκον, Νότια Ντακότα, Τέξας, Γιούτα και Γουαϊόμινγκ – και στον Καναδά. Επέβλεψε 752 λήψεις, εκθέτοντας 17.000 φύλλα φιλμ. Αλλά αντί για τις διασημότητες, τα μοντέλα και τους πολιτικούς που συνήθως φωτογράφιζε, τα θέματα του Avedon ήταν καθημερινοί άνθρωποι.
Δείτε ακόμη: 12 εμβληματικές φωτογραφίσεις που καθόρισαν τη μόδα

Photo credit: @clement_cheroux/Instagram
Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του έργου του In The American West, ο φωτογράφος ή κάποιος από τους βοηθούς του, τράβηξε μια φωτογραφία Polaroid από κάθε ένα από τα μοντέλα που επρόκειτο να ποζάρουν.

Photo credit: @clement_cheroux/Instagram
Οι αριθμοί που εμφανίζονται αναφέρονται σε αρχεία που περιλαμβάνουν την εξουσιοδότηση του ατόμου για τη δημοσίευση της εικόνας του, καθώς και το όνομα και τη διεύθυνσή του, ώστε να λάβει μια εκτύπωση της φωτογραφίας, ένα αντίγραφο του βιβλίου και μια πρόσκληση για την έκθεση.

Photo credit: @clement_cheroux/Instagram
Όπως λέει ο Clément Chéroux, διευθυντής στο Ίδρυμα Henri Cartier-Bresson: «Η σύγκριση αυτών των polaroids με τα πορτρέτα του Avedon δείχνει την ικανότητά του να υπερβαίνει την εμφάνιση των μοντέλων του».

Photo credit: @clement_cheroux/Instagram
Το έργο In the American West δημοσιεύτηκε και εκτέθηκε στο Carter το 1985. Τα εντυπωσιακά μεγάλα πορτρέτα του Avedon, μερικά από τα οποία έφταναν τα 2 μέτρα ύψος και τα 3 μέτρα μήκος, σόκαραν τους επισκέπτες με τις σκληρές λεπτομέρειές τους, τονίζοντας τις δοκιμασίες των κατοίκων της Δύσης, αλλά και την αποφασιστικότητα και την ανθρωπιά τους. Δύο γενιές αργότερα, οι 124 φωτογραφίες του In the American West παραμένουν μερικά από τα πιο σημαντικά και επιδραστικά πορτρέτα του 20ού αιώνα.

Photo credit: @clement_cheroux/Instagram
Δείτε ακόμη: 6 βιβλία που αξίζει να διαβάσετε έστω μια φορά στη ζωή σας
Richard Avedon: Όταν ο ακτιβισμός συνάντησε την τέχνη
Ο Richard Avedon γεννήθηκε το 1923 στη Νέα Υόρκη. Το ενδιαφέρον του για τη φωτογραφία ξεκίνησε σε ηλικία 12 ετών, όταν έγινε μέλος της φωτογραφικής λέσχης της Εβραϊκής Ένωσης Νέων Ανδρών (YMHA).
Από την αρχή της καριέρας του, ο Avedon έκανε επίσημα πορτρέτα για τα περιοδικά Theatre Arts, Life, Look και Harper’s Bazaar, μεταξύ πολλών άλλων. Είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στη δισδιάστατη φύση της φωτογραφίας, τους κανόνες της οποίας λύγιζε για τους στιλιστικούς και αφηγηματικούς σκοπούς του. Όπως είπε ειρωνικά, «Οι φωτογραφίες μου δεν κατεβαίνουν κάτω από την επιφάνεια. Έχω μεγάλη πίστη στις επιφάνειες. Μια καλή επιφάνεια είναι γεμάτη από ενδείξεις».
Αφού επιμελήθηκε ως guest το τεύχος Απριλίου 1965 του Harper’s Bazaar, ο Avedon εγκατέλειψε το περιοδικό, αφού αντιμετώπισε θύελλα επικρίσεων για τη συνεργασία του με έγχρωμα μοντέλα. Εντάχθηκε στη Vogue, όπου εργάστηκε για περισσότερα από είκοσι χρόνια. Το 1992, ο Avedon έγινε ο πρώτος μόνιμος φωτογράφος στο The New Yorker, όπου η προσωπογραφία του βοήθησε στον επαναπροσδιορισμό της αισθητικής του περιοδικού. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι φωτογραφίες μόδας του εμφανίζονταν σχεδόν αποκλειστικά στο γαλλικό περιοδικό Égoïste.
Οι μακροχρόνιες συνεργασίες του με τους Calvin Klein, Revlon, Versace και δεκάδες άλλες εταιρίες είχαν ως αποτέλεσμα μερικές από τις πιο γνωστές διαφημιστικές καμπάνιες στην αμερικανική ιστορία.
Έγινε γνωστός για τα πορτρέτα του για το αμερικανικό κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων, τον πόλεμο του Βιετνάμ και για τον περίφημο κύκλο φωτογραφιών του πατέρα του, Jacob Israel Avedon. Πέθανε στο Σαν Αντόνιο του Τέξας το 2004, αφήνοντας πίσω του το Ίδρυμα Richard Avedon.
Photo credits: @clement_cheroux/Instagram