Μα, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός τη βιομηχανία της ομορφιάς; Άντε, καλέ. Μύθος. Ο ανταγωνισμός δεν είναι έντονος. Είναι αδυσώπητος. Και οι καμπάνιες ομορφιάς ένα συχνό πεδίο αντιπαράθεσης. Και είναι λογικό. Μια ισχυρή καμπάνια μάρκετινγκ μπορεί να δημιουργήσει ή να καταστρέψει την κληρονομιά ενός προϊόντος.

Για αυτό και τα luxury brands συχνά δεν φείδονται εξόδων για να δημιουργήσουν όχι μόνο οπτικά εκπληκτικές, αλλά και συναισθηματικά φορτισμένες καμπάνιες. Μικρά έργα τέχνης που ξεπερνούν την πώληση ενός αρώματος ή μιας νέας κρέμας. Τα brands πωλούν lifestyle, μια ξεχωριστή ταυτότητα, ακόμη και μια φαντασίωση. Κάποιες καμπάνιες, μάλιστα, είναι τόσο φιλόδοξες σε κλίμακα και κόστος που έχουν γίνει εμβληματικές στην ιστορία της διαφήμισης.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η L’Oréal Paris στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού: Μια ιστορία γυναικείας ενδυνάμωσης

Στη συνέχεια θα δείτε πέντε από τις πιο ακριβές καμπάνιες ομορφιάς όλων των εποχών, στις οποίες το glam πήρε άλλες διαστάσεις όταν συνάντησε αστρονομικούς προϋπολογισμούς.

Οι 5 καμπάνιες ομορφιάς που θα θυμόμαστε για χρόνια

1. Chanel No.5 – “The Film” (2004)


Εκτιμώμενο κόστος: 33 εκατ. δολάρια

Αυτή η καμπάνια για το Chanel No.5 παραμένει το χρυσό πρότυπο στη διαφήμιση ενός πολυτελούς προϊόντος. Είναι χαρακτηριστικό πως προβλήθηκε σαν κινηματογραφική ταινία μικρού μήκους και όχι σαν μια τυπική διαφήμιση αρώματος. Σκηνοθέτης της ο Baz Luhrmann (ο ίδιος που έστησε τον κόσμο του Moulin Rouge). Πρωταγωνίστρια η Nicole Kidman ως σταρ του Χόλιγουντ που ξεφεύγει από τους παπαράτσι. Όσο για την ατμόσφαιρα, περίτεχνα παριζιάνικα σκηνικά, κοστούμια υψηλής ραπτικής και εκρηκτική ορχηστρική μουσική. Η τεράστια κλίμακα, από την παραγωγή και το μέγεθος του ταλέντου των συμμετεχόντων, ως την παγκόσμια διανομή,  καθιστά το συγκεκριμένο διαφημιστικό σποτ μια από τις πιο ακριβές καμπάνιες ομορφιάς όλων των εποχών.

2. Dior J’Adore – Παγκόσμιες καμπάνιες ομορφιάς με τη Σαρλίζ Θερόν

Εκτιμώμενο κόστος: Πάνω από 100 εκατ. δολάρια (αθροιστικά σε όλα τα έτη)

Το άρωμα J’Adore του Dior έχει προωθηθεί μέσω πολλαπλών καμπανιών με βασική πρωταγωνίστρια τη Charlize Theron, συχνά σε πολυτελή, χρυσαφένια σκηνικά. Οι διαφημίσεις συνδυάζουν την αίγλη του παλιού Χόλιγουντ με το σύγχρονο αισθησιασμό. Συνυπολογίζοντας τα υψηλά κόστη παραγωγής, τις αμοιβές των stars, τις παγκόσμιες τοποθετήσεις της διαφήμισης και τις πολυτελείς εκδηλώσεις στο πλαίσιο της προώθησης, το τρέχον κόστος της σειράς καμπανιών του J’Adore πιθανότατα υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

3. Giorgio Armani – Diamonds Featuring Beyoncé (2007)

Εκτιμώμενο Κόστος: πάνω από 20 εκατ. δολάρια

Για την κυκλοφορία του Emporio Armani Diamonds, η Beyoncé ήταν η επιλογή του brand, όχι μόνο ως το πρόσωπο του αρώματος αλλά και ως η φωνή του – κυριολεκτικά. Η καμπάνια την παρουσίασε να ερμηνεύει το “Diamonds Are a Girl’s Best Friend”, συνδυάζοντας την ιδιότητά της ως σούπερ σταρ με την κομψή αισθητική του οίκου. Από την προσαρμοσμένη παραγωγή έως το licencing για τη μουσική, αλλά και την παγκόσμια προώθηση, η επένδυση του οίκου Armani αντανακλούσε τη φιλοδοξία να εκσυγχρονίσει το αφήγημα και να δώσει λαμψη στο αρωματικό του portfolio.

4. Calvin Klein – CK One (1994)

Εκτιμώμενο κόστος: +20 εκατ. δολάρια (μη επιβεβαιωμένο)

Η κυκλοφορία του CK One επαναπροσδιόρισε το μάρκετινγκ αρωμάτων τη δεκαετία του 1990. Ήταν ένα από τα πρώτα unisex αρώματα και η καμπάνια, σε σκηνοθεσία του διάσημου φωτογράφου Steven Meisel συνδύαζε το επαναστατικό πνεύμα της με τολμηρά ασπρόμαυρα γραφικά, ένα τεράστιο καστ διαφορετικών μοντέλων και μια παγκόσμια ταυτόχρονη κυκλοφορία. Δεν ήταν απλώς η κυκλοφορία ενός νέου αρώματος. Ήταν μια πολιτισμική δήλωση. Η κλίμακα και η επιρροή της καμπάνιας έχει αποτελέσει και εξακολουθεί να αποτελεί case study  σε μαθήματα μάρκετινγκ.

5. Estée Lauder – Advanced Night Repair με την Kendall Jenner (δεκαετία του 2020)

Εκτιμώμενο κόστος: 15–20 εκατομμύρια δολάρια

Η Estée Lauder είναι ένας γίγαντας στον κλάδο της ομορφιάς. Η συνεργασία της με την Kendall Jenner, ωστόσο, σηματοδότησε μια σημαντική ώθηση για τον εκσυγχρονισμό του brand και το άνοιγμα σε νεότερους καταναλωτές. Η καμπάνια για το Advanced Night Repair συνδύασε την ψηφιακή αφήγηση, το influencer marketing, τα videos υψηλού προϋπολογισμού και μια παγκόσμια digital καμπάνια. Η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Jenner έπαιξε επίσης καθοριστικό ρόλο στην προσέγγιση εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως, δικαιολογώντας την τεράστια επένδυση της εταιρείας.

Photo credit: Brand websites