Η Chanel επιστρέφει στο εμβληματικό Grand Palais
Με μία καμπάνια γυρισμένη στο ιστορικό Grand Palais στο Παρίσι, η Chanel μας προσφέρει μία πρώτη ματιά στη συλλογή Ready-to-Wear Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025, η οποία θα είναι διαθέσιμη από τα μέσα Μαρτίου.
Δείτε ακόμη: Twiggy: Μικρό σώμα, μεγάλη επανάσταση
Σκηνοθετημένη από τους Inez & Vinoodh και ενσαρκωμένη από τα μοντέλα Amar Akway, Libby Bennett, Ella McCutcheon και Nigina Sharipova, η συλλογή είναι μια ωδή στη λεπτότητα, την ελαφρότητα και την κίνηση.
View this post on Instagram
Δύο σύμβολα συναντώνται
Η καμπάνια αποτελεί ταυτόχρονα φόρο τιμής στο Grand Palais, στο οποίο πραγματοποιούνται οι επιδείξεις του οίκου τις τελευταίες δύο δεκαετίες. To κτίριο υποβλήθηκε σε ανακαίνιση εκτοπίζοντας τη Chanel για τέσσερα χρόνια. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο χώρος αποτελεί το σκηνικό μίας καμπάνιας του brand.

Συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025 (Chanel)
Η νέα συλλογή αφηγείται μια ιστορία κίνησης, ελευθερίας και αλληλεπίδρασης δομής και ρευστότητας, όπως και η αρχιτεκτονική που την ενέπνευσε. Οι χαρακτηριστικοί κώδικες του οίκου συνδυάζονται με την αρχιτεκτονική ομορφιά του Grand Palais: τα καρό μοτίβα, οι διάφανες λεπτομέρειες και τα tweed υφάσματα θυμίζουν τη γυάλινη οροφή του. Τα κλασικά κεντήματα που προσδίδουν θηλυκότητα έρχονται σε αντίθεση με τη νέα τσάντα Chanel 25.

Συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025 (Chanel)
To brand
Γεννημένη to 1883 στην πόλη Σομίρ, στην κοιλάδα του Λίγηρα της Γαλλίας, η Gabrielle Chanel βίωσε μια φτωχή παιδική ηλικία και μια αυστηρή εκπαίδευση. Οι δυσκολίες της ζωής την ανάγκασαν να ακολουθήσει έναν ριζικά διαφορετικό τρόπο ζωής, πρώτα στη σκηνή, όπου απέκτησε το παρατσούκλι “Coco”, και στη συνέχεια ως σχεδιάστρια.
Το 1913 ανοίγει την πρώτη της μπουτίκ με καπέλα στο Παρίσι, ενώ θα ακολουθούσαν τα καταστήματα ρούχων σε Ντοβίλ και Μπιαρίτζ. Το 1918 αγοράζει το κτίριο στην οδό Cambon 31 και εγκαθιστά εκεί τον οίκο υψηλής ραπτικής της. Το κτίριο στέγαζε μια μπουτίκ, κομμωτήρια και εργαστήρια, μια διάταξη που παραμένει η ίδια μέχρι σήμερα. Το 1921 λανσάρει το εμβληματικό άρωμα Chanel N°5, ενώ ακολουθούν οι σειρές make up και skincare.
Η Chanel δημιουργεί επιτυχημένες εμφανίσεις για τις γυναίκες κατά τις δεκαετίες του 1920 και του ’30. Το 1926, η αμερικανική Vogue παρομοίασε το “μικρό μαύρο φόρεμα” με το αυτοκίνητο Ford, υμνώντας τη σχεδόν καθολική του δημοτικότητα. Πράγματι, η ιδέα του φορέματος που είναι κατάλληλο για την ημέρα και το βράδυ έγινε τόσο βασικό στοιχείο για τη Chanel κατά τα επόμενα χρόνια, όσο και κλασικό κομμάτι της γυναικείας ένδυσης του εικοστού αιώνα.
Το 1931, κατόπιν αιτήματος του Αμερικανού παραγωγού Samuel Goldwyn, η Chanel αναχωρεί για το Χόλιγουντ και αρχίζει να σχεδιάζει κοστούμια για ταινίες και να ντύνει τις σταρ. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο οίκος αναγκάζεται να κλείσει. Από τα πέντε κτίρια της οδού Cambon, μόνο η μπουτίκ 31 παρέμεινε ανοιχτή, όπου συνέχισαν να πωλούνται αρώματα και αξεσουάρ.
Το 1954, σε ηλικία 71 ετών, η σχεδιάστρια αποφασίζει να ανοίξει ξανά τον οίκο υψηλής ραπτικής, με μια επίδειξη μόδας στις 5 Φεβρουαρίου. Ωστόσο αντιμετώπισε προκλήσεις στη νέα προσπάθεια: εξασφάλιση οικονομικών πόρων, συγκέντρωση προσωπικού, αναζήτηση υφασμάτων και ανταγωνισμός με μια νέα γενιά σχεδιαστών – μεταξύ των οποίων και ο Christian Dior.
H Chanel κατόρθωσε να ανανεώσει τις κλασικές εμφανίσεις της. Το κοστούμι Chanel έγινε σύμβολο κύρους για τη νέα γενιά. Μετά το θάνατό της το 1971, τη διαδέχτηκαν οι συνεργάτες της. Ο Karl Lagerfeld ανέλαβε το σχεδιασμό υψηλής ραπτικής το 1983 και έτοιμων ενδυμάτων το 1984, αντλώντας έμπνευση από τα σχέδια του παρελθόντος. Μετά το θάνατο του Lagerfeld το 2019, η Virginie Viard που είχε εργαστεί στον οίκο μόδας για τουλάχιστον 30 χρόνια, ορίστηκε η νέα δημιουργική διευθύντρια. Το 2024 τη διαδέχτηκε ο Matthieu Blazy.
Photo credits: Chanel
Δείτε ακόμη: Prada: Συμφωνία 1,5 δισ. ευρώ για την εξαγορά της Versace;