Ο οίκος Issey Miyake παρουσίασε τη συλλογή Φθινόπωρο – Χειμώνας 2025 – 2026 κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού.

Δείτε ακόμη: Rick Owens: Από τον Μεσαίωνα του μέλλοντος στο φως 

O δημιουργικός διευθυντής Satoshi Kondo επέλεξε για την επίδειξη τον τίτλο [Ν]either [N]or. Άλλωστε ο ίδιος ο Issey Miyake είχε δηλώσει παλιότερα ότι οι δημιουργίες του “δεν είναι ούτε Ιαπωνικές ούτε Δυτικές” και ότι “δεν είναι ούτε υψηλή ραπτική ούτε μόδα, είναι απλά ρούχα”.

To show ξεκίνησε με μία χορογραφία. Οι καλλιτέχνες ξεντύνονται, διπλώνουν και αναδιαμορφώνουν τα ρούχα τους, μετουσιώνοντας το ντύσιμο σε μια πράξη καλλιτεχνικής δημιουργίας. Οι κινούμενες σιλουέτες μετατρέπονται σε ακίνητα γλυπτά, θολώνοντας τα όρια μεταξύ μόδας και τέχνης.

Τα μοντέλα κινούνται σαν σύννεφα στη λευκή πασαρέλα του Carrousel du Louvre, υπό τους ήχους του “Clair De Lune” του Debussy, παρουσιάζοντάς μας μία σειρά από πολυμορφικές δημιουργίες.

Παπούτσια που θυμίζουν ποδονάρια, πουκάμισα κουμπωμένα στραβά, λωρίδες υφάσματος δεμένες στο ύψος των γονάτων, πάνινες τσάντες φορεμένες σαν μπλούζες. Πουκάμισα με πολλούς γιακάδες, πολλαπλά μανίκια, διπλές ζώνες, κασκόλ με γάντια στο τελείωμα. Ρούχα που μπορούν να φορεθούν με πολλούς τρόπους. Η πολυχρηστικότητα στο απόγειό της.

Σακάκια με oversized ώμους, μπουφάν με πτυχώσεις σαν ακορντεόν, πλεκτά φορεμένα το ένα πάνω από το άλλο. Η σιλουέτα παραμορφώνεται.

Οι τσέπες έχουν σχήμα λουλουδιού και προεξέχουν, άλλες φορές τοποθετούνται μπροστά και μοιάζουν με γάντια – άλλοτε ακόμη και στο στήθος.

Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει τα ουδέτερα λευκό και μαύρο, τα γήινα γκρι και καφέ, αλλά και έντονο πράσινο, κόκκινο, κίτρινο, ροζ.

Η μονοχρωμία επικρατεί, με λίγα διαλείμματα από ριγέ. Όσο για τα υφάσματα; Ελαστικό rib, διχτυωτό mesh, ακόμη και καπιτονέ πάπλωμα.

Δείτε ακόμη: Η Isabel Marant ρόκαρε στο Παρίσι 

Ο πρωτοπόρος Ιssey Miyake

Ο Issey Miyake γεννήθηκε στις 22 Απριλίου 1938 στη Χιροσίμα ως Kazunaru Miyake Miyake. Ήταν 7 ετών όταν η μητέρα του πέθανε εξαιτίας της ατομικής βόμβας που έριξε ο αμερικανικός στρατός. Σπούδασε γραφιστική στο Τόκιο, και αργότερα μόδα στο Παρίσι και εργάστηκε για τους σχεδιαστές Guy Laroche και Hubert de Givenchy.

Το 1969 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη. Επιστρέφοντας στο Τόκιο το 1970, ίδρυσε το Miyake Design Studio. Επηρεασμένος από τους καλλιτέχνες Isamu Noguchi, Constantin Brâncuși, Alberto Giacometti, Christo και Robert Rauschenberg, ξεκίνησε να πειραματίζεται με τη γεωμετρία και τα υφάσματα.

Δεν είναι περίεργο που ο Issey Miyake ήταν ο αγαπημένος σχεδιαστής του Steve Jobs. Ο άνθρωπος πίσω από την προσωπική στολή του Jobs με τα μαύρα ζιβάγκο, ήταν πρωτοπόρος σε όλα τα επίπεδα. Ο πρώτος ξένος σχεδιαστής που έκανε επίδειξη στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού (τον Απρίλιο του 1974), από τους πρώτους σχεδιαστές που συνεργάστηκαν με καλλιτέχνες και υπέρμαχος του comfort dressing πολύ πριν από την ανακάλυψη του όρου, πέθανε μία ημέρα πριν την 77η επέτειο της ρίψης της ατομικης βόμβας στη γενέτειρά του, σε ηλικία 84 ετών.

Με πολλούς τρόπους, ο Issey Miyake αντιπροσώπευε τη συνάντηση των αντιθέσεων: μόδα και τέχνη, Aνατολή και Δύση, ιστορία και μέλλον, στολή και αντικομφορμισμός, τεχνολογία και συναίσθημα, ομορφιά και πρακτικότητα.  Η κληρονομιά του είναι εμφανής στο έργο πολλών σύγχρονων σχεδιαστών, από τους συμπατριώτες του Yohji Yamamoto και Rei Kawakubo μέχρι τους Jonathan Anderson και Glenn Martens.

Photo credits: Mirella Malaguti/WWD via Getty Images