Όλοι κάνουμε λάθη στον χώρο εργασίας. Μικρά, ανθρώπινα, συχνά διαχειρίσιμα. Όμως υπάρχουν και εκείνες οι στιγμές, ή καλύτερα, εκείνες οι φράσεις, που μπορεί να βλάψουν μόνιμα την επαγγελματική σας εικόνα. Ακόμη κι αν είστε ικανότατοι, το πώς μιλάτε και επικοινωνείτε καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πώς σας αντιλαμβάνονται οι άλλοι: συνεργάτες, προϊστάμενοι, μελλοντικοί εργοδότες.

Διαβάστε ακόμη: Μέθοδος ΣΤΑΡ: Πώς να αφήνετε τη δουλειά στο γραφείο ακόμα κι αν είναι στο σπίτι

Μερικές από τις παρακάτω εκφράσεις δεν είναι «απαγορευμένες» από μόνες τους. Αν όμως χρησιμοποιούνται συχνά, δείχνουν έλλειψη επαγγελματισμού, κακή διάθεση για συνεργασία και περιορισμένη ικανότητα διαχείρισης πίεσης.

Αυτές είναι οι 24 φράσεις που καλό είναι να αποφύγετε, αν θέλετε η καριέρα σας να πηγαίνει μόνο μπροστά.

Διαβάστε ακόμη: Τι είναι το busy bragging και πώς μας επηρεάζει στη δουλειά;

1. «Αυτό δεν είναι στη δουλειά μου»

Καμία περιγραφή θέσης δεν είναι απόλυτη. Η ευελιξία δείχνει ομαδικότητα και διάθεση για εξέλιξη. Το «δεν είναι δική μου αρμοδιότητα» ακούγεται αμυντικό και μη συνεργάσιμη συμπεριφορά.

2. «Δεν φταίω εγώ»

Όταν γίνεται λάθος, αναλαμβάνετε μέρος της ευθύνης. Η αποποίηση ευθυνών πλήττει την αξιοπιστία και ωθεί τους άλλους να σας θεωρούν αδύναμους χειριστικά.

3. «Θα το κάνω αργότερα»

Η αναβλητικότητα επηρεάζει ολόκληρη την ομάδα. Αν κάτι πάει στραβά, συνήθως ο αναβλητικός είναι ο πρώτος που θα κατηγορηθεί.

4. «Δεν έκανα τίποτα λάθος»

Η άμυνα απέναντι στην κριτική δείχνει ανωριμότητα. Οι προϊστάμενοι θέλουν συνεργάτες που ακούνε, μαθαίνουν και εξελίσσονται.

5. «Δεν έχω καμία ερώτηση»

Σε συναντήσεις και συζητήσεις, το να μην έχετε ποτέ απορίες δείχνει αδιαφορία και έλλειψη συμμετοχής.

6. «Αυτό είναι χαζή ιδέα»

Η ειλικρίνεια είναι χρήσιμη, όχι όμως η αγένεια. Υπάρχουν ευγενικοί τρόποι να εκφράσετε αντίρρηση.

7. «Θα παραιτηθώ»

Οι απειλές αποχώρησης σπάνια έχουν καλό αποτέλεσμα. Μπορεί απλώς να σας προλάβουν, πριν το κάνετε εσείς.

8. «Βαριέμαι»

Ακόμη κι αν το νιώθετε, μην το λέτε στο γραφείο. Δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος και επαγγελματικού σεβασμού.

9. «Συγγνώμη που άργησα, πάλι»

Η συχνή καθυστέρηση δείχνει ασέβεια προς τον χρόνο των άλλων. Η συνέπεια είναι βασικό συστατικό αξιοπιστίας.

10. «Αυτό είναι αδύνατο»

Αντί για άρνηση, είναι προτιμότερο να προτείνετε εναλλακτικές ή να εξηγήσετε τις δυσκολίες με πρακτικό τρόπο.

11. «Άσε ό,τι κάνεις και δες αυτό το αστείο βίντεο»

Το χιούμορ είναι ευπρόσδεκτο, αλλά όχι εις βάρος της παραγωγικότητας των άλλων.

12. «Τι κερδίζω εγώ από αυτό;»

Ο υγιής επαγγελματισμός δεν σημαίνει εγωκεντρισμό. Στις περισσότερες εταιρείες, το ομαδικό πνεύμα μετράει περισσότερο.

13. «Θα το πω στο HR»

Το να απειλείτε με ανθρώπινο δυναμικό δείχνει ότι δεν μπορείτε να λύσετε εσωτερικά μια διαφωνία. Και συνήθως προκαλεί μεγαλύτερη ένταση.

14. «Θα τους πάω στα δικαστήρια!»

Ακόμη κι αν έχετε δίκιο, οι απειλές δικαστηρίων σπάνια βοηθούν. Αν το εννοείτε, χρειάζεται διακριτικότητα, όχι ανακοινώσεις στους διαδρόμους.

15. «Συγγνώμη, ξέχασα το email σου»

Η αμέλεια στην επικοινωνία μεταφράζεται σε έλλειψη επαγγελματισμού. Η τακτική διαχείριση του inbox είναι απαραίτητη.

16. «Άντε, σταμάτα» ή άλλα αγενή σχόλια

Μπορεί να είστε αποτελεσματικοί, αλλά κανείς δεν θέλει να συνεργαστεί με αγενείς ανθρώπους.

17. «Άκουσες τι λένε για τον/την…;»

Το κουτσομπολιό έχει παγίδες. Μπορεί να σας εμπλέξει σε περιττό δράμα και να σας στιγματίσει ως αναξιόπιστους.

18. «Είμαι χαζός/ή»

Η υποτίμηση του εαυτού σας δείχνει ανασφάλεια και μειώνει αυτόματα την εικόνα σας στα μάτια των άλλων.

19. «Το έχω», ενώ ξέρετε ότι δεν το έχετε

Το overpromising είναι επικίνδυνο. Είναι προτιμότερο να είστε ειλικρινείς παρά να καταλήξετε εκτεθειμένοι.

20. «Απάντα μου ΤΩΡΑ»

Οι επιτακτικές, επιθετικές διατυπώσεις στα email δημιουργούν αρνητικό κλίμα και παρεξηγήσεις.

21. «Δεν μπορώ να συνεργαστώ μαζί τους»

Η επαγγελματική ωριμότητα φαίνεται στην ικανότητα συνεργασίας, ακόμη και με δύσκολες προσωπικότητες.

22. «Είμαι πολύ απασχολημένος/η. Μπορεί να περιμένει;»

Όταν μιλάτε σε προϊστάμενο, αυτό ακούγεται αγενές. Καλύτερα να ρωτήσετε προτεραιότητες, όχι να αρνηθείτε.

23. «Εσείς πάντα δημιουργείτε προβλήματα»

Οι γενικεύσεις και οι αρνητικές ετικέτες μπορεί να θεωρηθούν ακόμη και παρενόχληση.

24. «Μην πεις στον προϊστάμενο ότι στο είπα…»

Ό,τι λέγεται παρασκηνιακά, αργά ή γρήγορα βγαίνει στην επιφάνεια. Και συχνά με δυσάρεστες συνέπειες.

Η γλώσσα έχει δύναμη, και στον χώρο εργασίας, η δύναμη αυτή μπορεί να γίνει σύμμαχος ή εχθρός. Το να επιλέγετε προσεκτικά τις λέξεις σας δείχνει ωριμότητα, επαγγελματισμό και ικανότητα διαχείρισης σχέσεων. Με άλλα λόγια, είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες για μια επιτυχημένη καριέρα.

Photo credit: Istock