Φανταστείτε πυροτεχνήματα, υπερπολυτελή βραδινά φορέματα και διαμάντια που παίρνετε… στο χέρι! Οι μεγάλοι οίκοι μόδας και πολυτελείας έχουν επιστρέψει πιο δυναμικά από ποτέ, εστιάζοντας στους πιο εύπορους πελάτες τους με έναν τρόπο που δεν έχετε ξαναδεί. Σας καλούν σε αποδράσεις σε εξωτικά μέρη, postcard-perfect τοπία που μοιάζουν βγαλμένα από όνειρο, σε intimate gatherings με τους πιο διάσημους σχεδιαστές και σε εμπειρίες που κάνουν την καρδιά να χτυπά πιο γρήγορα. Όλα αυτά με έναν στόχο: να σας κρατήσουν γοητευμένους, να σας κάνουν να αισθανθείτε ξεχωριστοί και, φυσικά, να ξοδέψετε.

Διαβάστε ακόμη: Εκπτώσεις τέλος! Πώς Prada, Balenciaga και Valentino αλλάζουν το παιχνίδι στην Κίνα

Οι νέες “Ladies Who Lunch” του 21ου αιώνα

Η κλασική εικόνα των “Ladies Who Lunch” έχει εξελιχθεί. Σήμερα, για τη νέα γενιά των shopaholic socialites, το γεύμα είναι απλώς η αρχή. Ξεκινάτε τη μέρα σας με πράσινα smoothies, συνεχίζετε με απογευματινό τσάι στο σπίτι διάσημων σχεδιαστών, παρακολουθείτε ιδιωτικές ξεναγήσεις σε πολιτιστικά μνημεία όπως η Καπέλα Σιστίνα ή η Λα Σκάλα, και κλείνετε με δείπνο με σαμπάνια σε πολυτελείς βίλες στην Ιταλική Ριβιέρα. Όλα αυτά, δίπλα σε ηθοποιούς-πρεσβευτές των μεγάλων οίκων και σταρ του K-pop.

Διαβάστε ακόμη: Ultra-Fast Fashion: Τέλος εποχής στην οικονομική μόδα;

Η παγκόσμια ελίτ επιστρέφει στο Grand Tour, αλλά όχι όπως τον 18ο αιώνα. Τώρα, οι “Beautiful People” ταξιδεύουν με luxury brands που τους προσφέρουν πολιτιστικές εμπειρίες, ιδιωτικές συναναστροφές και “μια φορά στη ζωή” στιγμές που δένουν συναισθηματικά τους πελάτες με το brand.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Ritz Paris (@ritzparis)

Οι πελάτες που μετράνε πραγματικά

Τα τελευταία χρόνια, το 2-4% των πελατών ευθύνονται για πάνω από το 40% των πωλήσεων στα μεγάλα luxury brands. Σε περιόδους κρίσης για τη μόδα, αυτοί οι μεγαλοπελάτες είναι πιο σημαντικοί από ποτέ και τα brands ξοδεύουν πολλά για να ικανοποιήσουν κάθε τους επιθυμία.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, «αυτοί οι πελάτες είναι αυτοί που πραγματικά διαμορφώνουν τις συλλογές, κάνοντας παραγγελίες αμέσως μετά το τέλος κάθε επίδειξης». Δεν θέλουν πια να κάθονται με διευθυντές καταστημάτων ή να παρακολουθούν μικρά shows. Θέλουν να βρίσκονται στην πρώτη σειρά, εκεί που συμβαίνει η δράση.

Η νέα γλώσσα της πολυτέλειας

Το σύγχρονο luxury δεν είναι απλά προϊόντα, αλλά εμπειρίες και σύνδεση. Οι πλούσιοι πελάτες ζητούν αναγνώριση και μοναδικές εμπειρίες, αναζητώντας κάτι που να ξεφεύγει από το συνηθισμένο. Τα brands πρέπει να μάθουν τη “νέα γλώσσα της αφθονίας”, καθώς οι πελάτες ποικίλουν, από κρυπτονομίσματα και τεχνολογία.

Η σύγχρονη ελίτ δεν μετρά πλέον την αξία με το “Τι κατέχω;” αλλά με το “Ποιος γίνομαι;” Επιδιώκουν να αφήσουν το στίγμα τους στον κόσμο και να αναπτύξουν τον εαυτό τους μέσα από αυτό.

Οι νέες “swans” της μόδας

Μπορεί να μην τους έχετε ακούσει ποτέ, αλλά αυτοί οι πελάτες είναι οι πλέον επιθυμητοί στον κόσμο της μόδας. Από κληρονόμους μεγάλων περιουσιών μέχρι δισεκατομμυριούχους της τεχνολογίας, οι VIP πελάτες ξοδεύουν από 1 εκατομμύριο έως και πολλά περισσότερα κάθε χρόνο, όχι μόνο για μόδα, αλλά και για τέχνη, αυτοκίνητα, ακίνητα, υγεία και εκπαίδευση των παιδιών τους.

Είναι επαγγελματίες με απαιτήσεις και στιλ ζωής που απαιτούν πλήρη εξυπηρέτηση, από ιδιωτικά jets μέχρι διαμονή σε πολυτελή ξενοδοχεία όπως το Ritz. Γι’ αυτό και οι οίκοι μόδας λειτουργούν πλέον ως concierge, διοργανώνοντας τα πάντα: από ταξίδια και πολιτιστικές εκδηλώσεις μέχρι αποκλειστικά dinners και ιδιωτικές προβολές.

Οι πολυτελείς περιηγήσεις και τα εμπειρικά ταξίδια

Η Mytheresa, για παράδειγμα, διοργανώνει κάθε χρόνο περίπου δέκα μεγάλα ταξίδια για τους κορυφαίους πελάτες της. Τα τελευταία χρόνια, τους έχει ταξιδέψει στο Μιλάνο, τη Ρώμη, το Παρίσι και τις Ιταλικές Άλπεις, προσφέροντας αποκλειστικές ξεναγήσεις σε μουσεία, ιδιωτικές συναντήσεις με καλλιτέχνες και designers, και γεύματα με dress code “urban Riviera”.

Αντίστοιχα, η Burberry ετοιμάζει σύντομα ταξίδι σε ιδιωτική κατοικία του Βασιλιά Κάρολου στην Αγγλία, συνοδεύοντας το λανσάρισμα της νέας τους συλλογής, που εμπνέεται από την αγάπη του μονάρχη για τα λουλούδια και τις μέλισσες.

Οι προσωπικοί στιλίστες και οι fashion concierges έχουν γίνει απαραίτητοι. Στην Farfetch, για παράδειγμα, οι ειδικοί εντοπίζουν και προμηθεύουν από σπάνιες Birkin τσάντες μέχρι ρολόγια αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων, φροντίζοντας να ικανοποιήσουν κάθε επιθυμία των πελατών τους 24/7.

Τα event υψηλής κοσμηματοποιίας: Η απόλυτη έκφραση της πολυτέλειας

Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με τις αποκλειστικές εκδηλώσεις υψηλής κοσμηματοποιίας. Οι Dior, Chanel και Van Cleef & Arpels καταλαμβάνουν πολυτελή ξενοδοχεία, όπως η Villa d’Este στη Λίμνη Κόμο ή το Hotel du Cap-Eden-Roc στη Γαλλική Ριβιέρα, όπου οι πελάτες δοκιμάζουν couture φορέματα και κοσμήματα αξίας εκατομμυρίων κάτω από τα αστέρια, με πυροτεχνήματα να φωτίζουν τον ουρανό.

Πρόσφατα, η Bulgari κάλεσε τους κορυφαίους πελάτες της στην Ταορμίνα της Σικελίας, όπου παρουσίασε την τελευταία της συλλογή μέσα σε ένα σκηνικό που συνδύαζε πολιτισμό, γεύσεις και μοναδική πολυτέλεια.

Παρά το γεγονός ότι οι “Ladies Who Lunch” του 21ου αιώνα κινούν την αγορά της μόδας όσο ποτέ άλλοτε, η διακριτικότητα παραμένει άκρως σημαντική. Δεν πρόκειται για social media influencers που αναζητούν τη δημοσιότητα, αλλά για έναν κλειστό κύκλο πελατών που επιθυμούν να ζουν αυτές τις εμπειρίες μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, δικηγόρους ή… εφοριακούς.

Photo credit: @ritzparis/IG