“When life gives you lemons, make lemonade”, επαναλαμβάνουν οι Αμερικανοί – αν η ζωή σου δίνει λεμόνια, φτιάχνεις λεμονάδα. Λογικό! Στη Στεφανία Φραγκίστα όμως η ζωή έδωσε δεξαμενόπλοια και Pyrex, container ships και Tefal… Κι εκείνη έφτιαξε μαγιό! Ίσως πείτε πως και τα μαγιό για τη θάλασσα προορίζονται και είναι ανθεκτικά στις υψηλές θερμοκρασίες του ελληνικού καλοκαιριού, όμως η περίπτωση της Στεφανίας Φραγκίστα δεν είναι συνηθισμένη. Λογικά είναι η εγγονή δύο πολύ σημαντικών Ελλήνων επιχειρηματιών, του εφοπλιστή Αχιλλέα Φραγκίστα και του μεγαλοεισαγωγέα Σαμ Μπενρουμπή, να κληρονομήσει την επιχειρηματικότητα των παππούδων της, όμως δεν υπάρχει όμως οποιαδήποτε αναφορά (ή δεν μπορέσαμε να την εντοπίσουμε εμείς) σε κάποιο μέλος και των δύο οικογενειών που να εμπλούτισε με καλλιτεχνικό γονίδιο στη DNA-ική αλυσίδα της. Εκτός ίσως, από την εβραϊκή καταγωγή της μητέρας της: η Εβραίοι της διασποράς διακρίνονται παγκόσμια ως ράπτες, αλλά και ως σχεδιαστές υψηλής ραπτικής…

Διαβάστε ακόμη: Δωροθέα Ιωάννου: The next door βασίλισσα της ναυτιλίας

Η 3η γενιά

Η Στεφανία Φραγκίστα είναι η πρωτότοκη κόρη του Νίκου Φραγκίστα και της Αλίκης Μπενρουμπή. O Nίκος Φραγκίστας παρέλαβε από τον πατέρα του Αχιλλέα μια αξιοσέβαστη ναυτιλιακή εταιρεία εν τρικυμία (γεγονός που στοίχισε τη ζωή στον πατέρα του), όμως ως πρωταθλητής Ελλάδας στο θαλάσσιο σλάλομ, κατάφερε να την οδήγησε σε ήρεμα νερό. Με απώλειες με,. οι οποίες όμως σταδιακά αποκαθίστανται. Η Αλίκη Μπενρουμπή κληρονόμησε μαζί με την αδελφή της Νόρα, μια εμπορική εταιρεία με παρουσία ενάμιση αιώνα στην ελληνική αγορά (Pyrex, SEB, Tefal, Izzy, Babyliss) που ίδρυσε ο Σαμ Μπενρουμπή και γιγαντώθηκε υπό τη διεύθυνσή τους. Την επόμενη γενιά εκπροσωπούν οι Στεφανία και η μικρότερη αδελφή της Ιλένα και η εξαδέλφη τους Αλεξία, όσον αφορά την Benroubi SA. To 2024 η Αλίκη και Νόρα Μπενρουμπή πούλησαν το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της εταιρείας τους στον όμιλο Quest, έναντι 27 εκατομμυρίων ευρώ, διατηρώντας όμως παράλληλα τη θέση τής CEO η Αλίκη Μπενρουμπή και της COO η ανιψιά της Αλεξία Μπενρουμπή Μουστρούφη, ως μέρος της συμφωνίας. Η Ιλένα δραστηριοποιείται ήδη στη FRANCΟ, τη ναυτιλιακή εταιρεία του Νικολάου Φραγκίστα.

Η Αλίκη Μπενρουμπή με τη μικρή Στεφανία.

Διαβάστε ακόμη: H μυστηριώδης “εξαφάνιση” της Γεωργίας Μαρτίνου

Η ανεξαρτητοποίηση μέσω της μόδας

Η Στεφανία Φραγκίστα μόλις αποφοίτησε σε ηλικία 17 ετών από το Κολλέγιο Αθηνών, ύστερα από “επισταμένη έρευνα”, όπως η ίδια επισήμανε σε μια συνέντευξη της στο protothema.gr, επέλεξε να σπουδάσει Διεθνείς Σχέσεις στο Πανεπιστήμιο Μπράουν, στο Πρόβιντενς των ΗΠΑ. Το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο Brown, τα δίδακτρα του οποίου είναι απρόσιτα ακόμη και για εύπορους Έλληνες, θεωρείται ιδιαίτερα επιλεκτικό στις εγγραφές του και είναι σταθερά πολύ υψηλά στη λίστα αξιολόγησης των αμερικανικών πανεπιστημίων. Και μετά ακολούθησε το Parsons και το περίφημο School of Fashion, που έχει τροφοδοτήσει τις ΗΠΑ με σημαντικούς σχεδιαστές μόδας, ανάμεσα στους οποίους τη Donna Karan, τον Marc Jacobs, τον Tom Ford και πολλούς ακόμη, λιγότερο ηχηρούς στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Ακολούθησε το “αγροτικό” της, η απαραίτητη μαθητεία της δηλαδή στα ατελιέ γνωστών οίκων μόδας: επέλεξε τον Calvin Klein στη Νέα Υόρκη, τον Alexander Mc Queen στο Λονδίνο και τον υποδηματοποιό Michel Vivien στο Παρίσι. Επέστρεψε στην Ελλάδα έχοντας έντονη την επιθυμία να ανοίξει ένα επιτυχημένο διεθνώς premium ελληνικό οίκο με μαγιό. Γρήγορα διαπίστωσε ότι της έλειπε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του know how. Από που θα προμηθεύεται τα ειδικά υφάσματα, μέχρι την εύρεση του κατάλληλου εξειδικευμένου προσωπικού. Γνώριζε όμως πως να τα διαφημίσει και πως να τα πουλήσει. Και στο μυαλό της είχε χιλιάδες σχέδια. Κι έτσι επέμενε. Το 2009 η εταιρεία Pink Sands πήρε σάρκα και οστά, παρουσιάζοντας την πρώτη συλλογή “by Stefania Frangista”.

Τα μαγιό της Στεφανίας Φραγκίστα είχαν ποιότητα, τόσο στα υλικά, όσο και στο σχεδιασμό τους. Ήταν νεανικά και δροσερά. Ήταν τα μαγιό που θα φορούσε η ίδια η Στεφανία, ως μια κοσμοπολίτισσα, όμορφη, νεαρή, κοσμογυρισμένη κοπέλα. Τα μαγιό που δεν βρήκε όταν στα πρώτα μεταφοιτητικά της χρόνια επισκέφτηκε με τις κολλητές της την υπέροχη παραλία Pink Sands στις Μπαχάμες και έψαχναν απεγνωσμένα για μαγιό ώστε να βουτήξουν στα διάφανα νερά της Καραϊβικής. Η συνέχεια της ιστορίας δεν έχει δημοσιοποιηθεί, όμως ο δημόσιος γυμνισμός, ακόμη και το τόπλες, απαγορεύονται δια ροπάλου στις Μπαχάμες…

Η Irina Shayk έχει επιλέξει “by stefaniafrangista”.

Ένας ταιριαστός γάμος

Τον Φεβρουάριο 2021 ένα κοσμικός αρραβώνας απασχόλησε την καλή κοινωνία των βορείων προαστίων. Τέσσερα γνωστά επίθετα αντάλλαξαν αμοιβαία υπόσχεση γάμου και πέρασαν βέρες στα δάκτυλα δύο νεαρών ανθρώπων. Ο Άγγελος Παναγιωτόπουλος Τσαλδάρης, δικηγόρος με ειδίκευση στο Ναυτικό Δίκαιο και η Στεφανία Μπενρουμπή Φραγκίστα αρραβωνιάστηκαν και σκόρπισαν χαρά σε πολύ κόσμο.

Τέσσερις μήνες αργότερα, το νεαρό ζευγάρι τήρησε την υπόσχεσή τους και παντρεύτηκαν σε στενό οικογενειακό κύκλο λόγω της πανδημίας και της προχωρημένης εγκυμοσύνης της Στεφανίας. Ακολούθησε γαμήλια δεξίωση για ολίγους στην πατρική κατοικία της νύφης στο Παλαιό Ψυχικό και η υπόσχεση για ένα μεγάλο πάρτι, όποτε οι συνθήκες με τον Covid το επιτρέψουν, καθότι το νεόνυμφο ζευγάρι είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους κύκλους του Κολλεγίου Αθηνών.

Ο Άγγελος Παναγιωτόπουλος Τσαλδάρης και η Στεφανία Μπενρουμπή Φραγκίστα στο γάμο τους.

Παρότι η Στεφανία Φραγκίστα δηλώνει ως τόπο κατοικίας στο Facebook το Λονδίνο, το showroom της εταιρείας βρίσκεται στο Μαρούσι. Στο νεαρό ζευγάρι αρέσει να κάνει εξωτικά ταξίδια, τα οποία πολλές φορές συνδυάζει με τη δουλειά. Στη Στεφανία δεν αρέσουν οι εκπτώσεις στη δουλειά και φωτογραφίζει κάθε νέα της συλλογή με μαγιό σε εξωτικά locations, με γνωστούς φωτογράφους και γνωστά μοντέλο/α.

Το μέλλον δυο brands

Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση του brand της Pink Sands και την εμφάνιση του δεύτερου Stefania Frangista (εν είδει haute couture και pret-a-porter) έχει ωριμάσει σχεδιαστικά και έχει κατασταλάξει. Έχει αποκτήσει ένα καλό όνομα στο εξωτερικό και νέμεται την “πολυτελή” ελληνική αγορά. Δεν γνωρίζουμε αν η ίδια είναι ικανοποιημένη με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της εταιρείας της, όμως δείχνει υπομονετική, όσον αφορά την ανάπτυξή της.

Γεγονός πάντως είναι πως δεν έχει καταφέρει να τη βάλει σε κάποιο top ten παγκοσμίως. Η τιμολογιακή της πολιτική είναι ασαφής. Ας πούμε πως τα μοντέλα της είναι ακριβά για τους “κοινούς θνητούς” και φτηνά για τις “rich and famous”. Ας πούμε πως είναι προσιτά για την ελληνική show biz, γεγονός που ίσως να εκνευρίζει τα “βαριά” επώνυμα, που δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να βρεθούν στην ίδια κοσμική παραλία, φορώντας το ίδιο μαγιό, μια δεσποινίς εφοπλιστής, με την παρουσιάστρια μιας μεσημεριανής εκπομπής της ελληνικής τηλεόρασης.

Πέραν όλων αυτών τα δύο brands της είναι από τα πλέον αξιόλογα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά και το “designed & produced in Greece” μόνο υπερήφανους πρέπει να μας κάνει. Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδιά της. Βλέπουμε πως η Στεφανία Φραγκίστα θέλει να επεκταθεί σιγά σιγά και στο χώρο της μόδας, ενώ πιστεύουμε πως πολύ σύντομα μια ανδρική σειρά beachwear θα κάνει την εμφάνισή της.

Photo credit: Stefania Frangista